Geoblog.pl    xgrzegorzk    Podróże    Samotna wyprawa rowerowa do Rzymu w 2007 roku    Brno - Tulln (rower)
2007

Brno - Tulln (rower)

Austria
Austria, Tulln

Dzień trzeci

Brno - Tulln (5.08.2007)
(t= 8.41 h śr.= 17.3 km/h dyst.= 147 km)

W nocy nic się nie działo. Znowu zimno (12 °C). Ale nie jest mokro jak wczoraj. Pobudka o g. 5.15. Trzeba się szybko pakować po laudesach i szukać kościoła (jest niedziela). Dojeżdżam do pierwszej większej miejscowości o g. 7.10. Msza jest o g. 8.45. Decyzja - czekam. Nie wiadomo jak będzie dalej. Aż tak dużo kościołów to tutaj nie ma. Rower zostawiam na plebanii dzięki uprzejmości kościelnego.

Ludzi nie jest za dużo. Po Mszy trzeba zaraz ruszać. Na granicy z Austrią bardzo nieprzyjemny celnik. Później z kolei kiedy pytałem się łamaną angielszczyzną o drogę chętnie mi pomagano. Dzisiaj spotkała mnie pewna przykrość. Kiedy jechałem podjechała do mnie Austriaczka i pokazując na mapę pytała się czy jechałem wskazaną przez nią trasą. Kiedy powiedziałem, że tak zrozumiałem, że pytała się o zgubioną saszetkę. Drugi raz przyjechała z chłopakiem, który chciał mi zaglądać do sakw lecz na to nie pozwoliłem. Pewnie zadziałał stereotyp, że każdy Polak to złodziej a na worze podróżnym miałem znaczki PL. Modliłem się bym nie czuł do nich niechęci.

Kiedy później pytałem się o drogę zawołano zaraz Polaków tam mieszkających. Mogłem sobie chwilę pogaworzyć. Jako ciekawostkę mogę podać, że dzisiaj widziałem aż 13 przejechanych zajęcy na drodze. Prawdziwa rzeź. Na kemping w Tulln zajechałem po lekkim błądzeniu znowu późno (ok. 21.30). W recepcji nikogo już nie było. Co miałem robić. Rozbiłem namiot, wziąłem prysznic i po modlitwie poszedłem spać.