Geoblog.pl    xgrzegorzk    Podróże    Samotna wyprawa rowerowa do Rzymu w 2007 roku    Asyż - Foligno (rower)
2007

Asyż - Foligno (rower)

Włochy
Włochy, Foligno

Dzień osiemnasty

Asyż - Foligno (22.08.2007)
(t= 2.42 h śr.= 13.4 km/h dyst.= 34 km)

Wstaję o g. 5.40. Ten dzień przeznaczam na zwiedzanie Asyżu. To przecież mój kolejny po Mariazell, Wenecji i Loretto cel. Najpierw ostre podejście po deptaku i schodach do bazyliki. Rower zostawiłem przed kościołem. Kiedy podszedłem do siostry zakonnej spytać się o możliwość odprawienia Mszy św. wskazała mi brata zakonnego z Litwy, który mówił po polsku. No to idealnie. Ten zaprowadził mnie do klasztoru. Tam mogłem zostawić rower i odprawić Mszę św. Umyłem się, zostałem poczęstowany herbatą i ciastkami. Z klasztoru jest najpiękniejszy widok na Santa Maria de Angeli.

Następnie udałem się do bazyliki św. Franciszka żeby odmówić brewiarz. Po modlitwie spotykam, no kogo? Monikę i Martę. Ten dzień spędzimy razem na zwiedzaniu. Zobaczymy większość kościołów i zabytków. Zapraszam do pięknego Asyżu. Ok. 16.00 żegnamy się i życzymy sobie wszystkiego dobrego. Do zobaczenia!! Udaję się do Santa Maria de Angeli znaleźć nocleg, ale mi się to nie udaje. Postanawiam jechać do Foligno, ponieważ od sióstr Nazaretanek w Loretto dowiedziałem się, że są tam polskie siostry. To jest trochę ponad 20 km. Kiedy tam dojeżdżam trudno mi się jest dogadać.

Spotykam Polkę, która mi trochę pomaga. Kiedy trafiam na klasztor sióstr i rozmawiam przez domofon to nic nie mogę zrozumieć. Ach te języki. Noclegu trzeba szukać gdzie indziej. Nie mogę trafić na wyjazd z Foligno ponieważ wszystkie drogowskazy znowu wskazują tylko wyjazd na autostradę. Po włosko - angielsku dopytuję się o drogę. W międzyczasie robi się już ciemno. Próbuję noclegu na polu u starszej pani ale i to mi się nie udaję. Trafiam za wał nadrzeczny i tu rozbijam namiot.