Geoblog.pl    xgrzegorzk    Podróże    Wyprawa rowerowa z Bydgoszczy do Lublina w 2006 roku przez Jurę Krakowsko-Częstochowską, Kraków, Tarnów, Sandomierz    Gródek n/Dunajcem - Jamna - Jastrzębia - Ciężkowice - Tuchów - Tarnów (rower)
2006

Gródek n/Dunajcem - Jamna - Jastrzębia - Ciężkowice - Tuchów - Tarnów (rower)

Polska, Tarnów

Dzień dziesiąty

Gródek n/Dunajcem - Jamna - Jastrzębia - Ciężkowice - Tuchów - Tarnów (18.07.2006)
(t= 4.50 h śr.= 15.6 km/h dyst.= 76 km)

Rekolekcje dla muzyków to był dla mnie piękny i potrzebny czas. W tym czasie padał deszcz, ale ja nie jechałem. Zostało mi to oszczędzone. Uparłem się żeby pojechać na Jamną. To jest ośrodek rekolekcyjny nad którym patronat ma ojciec Góra znany ze spotkań lednickich. Pojechałem trochę naokoło ponieważ w międzyczasie zastanawiałem się czy tam w ogóle jechać. Kiedy tam wjechałem spotkałem kleryka z Rogowa, który akurat miał tygodniową praktykę. Cóż za zbieg okoliczności. Nie widziałem go kilka ładnych lat. Tam zostałem poczęstowany obiadem. Porobiłem trochę zdjęć i w upale ruszyłem dalej. Korzystałem za to ze źródeł górskich.

Przejeżdżam przez miejscowość Jastrzębia z zabytkowym kościołem drewnianym. Dotarłem do Skamieniałego Miasta koło Ciężkowic ale tylko z zewnątrz. Są to różne formy skalne. Sam zobaczyłem skałę - Grunwald. Postanowiłem sobie, że jeszcze muszę tutaj wrócić. W Tuchowie zajechałem do sanktuarium maryjnego. Byłem tu pierwszy raz. Prowadzone jest ono przez ojców Redemptorystów. Kościół był zapełniony młodzieżą, która miała jakieś spotkanie rekolekcyjne. Skorzystałem z toalety i pojechałem dalej. Tutaj kończą się góry. Później to już są tylko wzniesienia.

Do Tarnowa jest prawie cały czas z górki dlatego mogłem w miarę szybko pojechać. Nocleg mam zapewniony w seminarium. Ks. Rektor co prawda o mnie zapomniał, ale później wszystkiego osobiście dopilnowywał. Po mieście oprowadzał mnie jeden z kleryków. Wcześniej na 1 piętro wniósł w całości i bagaż i rower. Ja nie byłbym w stanie. Zawsze robiłem to oddzielnie. Byłem pełen podziwu. W Tarnowie najładniejsze i najbardziej zadbane są obiekty kościelne.