Geoblog.pl    xgrzegorzk    Podróże    Południowa i zachodnia Polska rowerem 2009 rok    Złotów - Więcbork - Wojnowo - Bydgoszcz (rower)

Złotów - Więcbork - Wojnowo - Bydgoszcz (rower)

Polska, Bydgoszcz

Dzień dziewiętnasty

Złotów - Więcbork - Wojnowo - Bydgoszcz (25.07.2009)
(t= 5,22 śr.= 16,1 dyst.= 86 km)

Wyjeżdżam o g. 11.00 po odwiedzeniu znajomych. Jadę znaną mi drogą. Zajeżdżam nad jezioro w Więcborku. Tam jem posiłek siedząc na ławce. Oglądam kaczki, które podpływają gdy rzucałem im kawałki wysuszonej już bułki. Nadciąga deszcz. Ruszam więc dalej. Daleko nie ujechałem gdy złapała mnie ulewa. Stoję oparty o niesamowicie nagrzaną ścianę budynku. Deszcz i przelotne opady towarzyszyć mi będą aż do Bydgoszczy. Jadę spokojnie. Ta droga jest mi dobrze znana. Z Bydgoszczy do Wojnowa powstaje ścieżka pieszo - rowerowa. Będzie można spokojnie przejechać ten odcinek. A ruch jest tutaj dosyć duży.

O g. 17.45 jestem w Bydgoszczy. Przejeżdżam przez Kanał Bydgoski. Udaję się na Wyspę Młyńską. Tam prawdziwy najazd telewizji. Widocznie kręcą film, ponieważ następuje rekultywacja wyspy i właśnie ukończono kolejny etap. Robi się tu coraz ładniej. Przy moim kościele jestem o g. 20.00. Ksiądz Damian robi mi pamiątkowe zdjęcie i tak zakończyła się moja kolejną bardzo udana wyprawa. Niedługo, jeszcze w te wakacje, wybieram się na drugą, już tylko tygodniową wyprawę po Kaszubach.