Geoblog.pl    xgrzegorzk    Podróże    Ziemia Święta - Izrael 2008 rok    Góra Tabor

Góra Tabor

Izrael
Izrael, Daburiyah

Rano modlimy się pod terebintem. W Domusie odprawiamy Mszę św. Autobusem udajemy się na Górę Tabor.

Góra Tabor
Tabor, Dżebel et-Tur, góra o wysokości 588 m, w południowej Galilei, dziś na obszarze Izraela. Ceniona od najdawniejszych czasów jako doskonały punkt obronny, stanowiła też miejsce kultu bałwochwalczego, ganionego przez proroka Ozeasza.

Na Górze Tabor, z której roztacza się zachwycająca panorama wielobarwnych pól uprawnych, miało miejsce przemienienie Jezusa. Trzej apostołowie ujrzeli tu swego mistrza rozmawiającego z Mojżeszem i Eliaszem. Wydarzenie to upamiętniają dwa duże kościoły na szczycie góry, jeden franciszkański, drugi grecki.

Bazylika Przemienienia Pańskiego. Zbudowana w latach 1919-1924. Dwie wieże po bokach łączą z kościołem dwie kaplice, poświęcone Mojżeszowi i Eliaszowi. Bazylika składa się z trzech naw, podzielonych potężnymi filarami i arkadami.